בזולה של היונימוג מתחיל עוד פרוייקט

כאן אתם מוזמנים לפרגן לג'יפ שלכם את הסיפור שלו.
זהו אינו פורום טכני אלא פורום של סיפורים על הג'יפים שלכם.

המנהלים: lior, חבר הנהלת המועדון

בזולה של היונימוג מתחיל עוד פרוייקט

הודעהעל ידי היונימוג האדום » ה' יוני 28, 2012 7:26 pm

בשעה טובה ומוצלחת סיימנו ( צוות יונימוג - אסף עידו ואילן המאסטרו ) עוד פרוייקט שיפוץ מעניין - טנדר סוזוקי סמוראי שנת 87 יד ראשונה אשר לא ראה שטח .
נקווה לסיים את נושא הרישוי בקרוב ואז להתחיל את פרוייקט שיפוץ הסיקס שלי .
כהכנה לשיפוץ דבר ראשון יש להוסיף עוד אי אילו כלים לסדנא - רתכות -יש , ברנר - יש , מנוף - יש , מחרטה ומקדחת עמוד גדולה גם יש וכמובן כלי עבודה בסיסיים .
כרגע על הפרק לרכוש רתכת CO2 אשר תתאים לי לריתוכי פחחות וגם לריתוכי מסגרות בהמשך .היציעו לי רתכת איטלקית שלוש פאזות 250 אמפר , לדעתי היא גדולה מידי לריתוכי פחחות .
כמו כן היציעו לי רתכת פזה אחת 200 אמפר - חוט 0.6 עד 0.8 5 ק"ג , אשמח לקבל חוות דעת מחברים אשר מכירים את הנושא יותר ממני ( לא מכיר מה לעשות :wink: ) .
אני מתכוון לפרק את הבודי ולטפל תחילה בתושבות ובקורה האחורית , לאחר מכן להחליף את הדפנות לגמרי ( לא כולל פינות כמובן ) , בהמשך למגן ולבודד את הרצפה ולבסוף להוציא לצבע .
לגבי הפח בדפנות אני חושב לשים 2 מ"מ ( כיום יש שלוש שכבות של 1 מ"מ ) , כמו כן מתלבט בין פח מגולוון לפח שחור .
לגבי הפרש במשקל בין 1 מ"מ ל2 מ"מ - לא יותר מ15 ק"ג על כל המרכב ( לגבי חוזק ושרידות אין מה להוסיף ) .
אשמח לשמוע דעות של חברי המועדון אשר מבינים בנושא בטרם אתחיל בתהליך .

אילן והצוות
להזדקן זו בחירה של הטבע , להתבגר זו כבר בחירה שלך ....
סמל אישי של המשתמש
היונימוג האדום
ג'יפאי מסוקס (< 900 הודעות)
 
הודעות: 1537
הצטרף: ד' דצמבר 12, 2007 10:39 pm
מיקום: כפר סבא

Re: בזולה של היונימוג מתחיל עוד פרוייקט

הודעהעל ידי riko » ו' יוני 29, 2012 4:40 pm

אילן מברוק ושיהיה בהצלחה :(:pirate
אני לא חושב שצריך לרוץ ולקנות רתכת co2 , אם אתה מכיר את רזי העבודה עם הברנר , אז תדע לך שכל הפחחים משתמשים רק בזה לתיקוני פחחות , וריתוך פחים .
אצל כולם ראיתי רתכות co2 יקרות מאוד (ששוות עשרות אלפי שקלים ליחידה) , והם לא מניעים אותה אפילו פעם אחת . הכל הם מרתכים עם ברנר וחוט ברזל או נחושת .
לתשומת ליבך , הם טוענים שהעבודה הרבה יותר טובה ונוחה עם ברנר .
בקשר לריתוכים בשלדה ובקורות וכן בתושבות אין צורך יותר מרתכת אלקטרודות סטנדרטית - היא תעשה את העבודה טוב , שים לב לסוג האלקטרודה ולקוטביות שלה , ויצאו לך ריתוכים פצצה . :mrgreen:
לגבי הפח אתה יכול להשתמש בפח מגולוון או שחור , לדעתי זה לא משנה כלכך , מכיוון שהמגולוון בכל מקרה יפתח קורוזיה רצינית באזור הריתוכים , לרתך פח מגולוון זו סכנת חיים שהייתי משתדל להימנע ממנה
כמה שאפשר , הרעלים שהוא מפיץ בזמן הריתוך הם חומרים מסרטנים ממדרגה ראשונה . בזמנו אני קניתי פח שחור בעובי 2 מ"מ שממנו עשיתי את דפנות הגיפ , אבל הפח הזה לא היה שחור הוא היה בגוון כחול סגול כהה .
בית המסחר שממנו קניתי את הפח אמר לי שזה מה שלוקחים כל הפחחים , ושיש לו (לפח) חומרים מעקבי חימצון (חלודה) , אני חתכתי חתיכה מהפח וזרקתי אותה בחוץ , היא עברה קיץ וחורף ועוד קיץ , והאמת שרק עכשיו היא התחילה להראות סימני חימצון - כלומר הוא צדק - הפח הזה היה טוב .אני אברר לך את השם שלו המדוייק .
אני מכיר רתכות חד פאזיות שהם גם co2 וגם רתכת אלקטרונית באותה האריזה , יש טוענים שהם טובות ועושות את העבודה (הם סיניות) , אני באופן אישי לא אוהב עירבוב של מוצרים באריזה אחת . יש גם את עיניין השימוש ברתכת co2 שאם השימוש בה הוא מועט , יש לה בלאי של דיזות ועוד כל מיני סיפורים , בקיצור היא לא אוהבת לעמוד הרבה זמן ללא עבודה .
בהצלחה
!!!!! it's a cj8 , it's not for sale, build your own
סמל אישי של המשתמש
riko
סופר ג'יפאי (< 2000 הודעות)
 
הודעות: 2712
הצטרף: ג' אפריל 07, 2009 4:51 pm
מיקום: בין סניף בנק למעיין....

Re: בזולה של היונימוג מתחיל עוד פרוייקט

הודעהעל ידי היונימוג האדום » ו' יוני 29, 2012 7:09 pm

ריקו , מספר פחחים שהתייעצתי איתם אמרו שהפסיקו לעבוד עם ברנר מכיוון שזה מעוות את הפח . הם עברו לשימוש עם CO2 וטוענים לעבודה קלה ומדוייקת יותר .
ללא קשר לפרוייקט השיפוץ ( סובל קשות ממחלה חשוכת מרפא שנקראת - כלי עבודה :wink: ) כל הזמן יש לי איזה שהוא פרוייקט בביצוע : כרגע בנוסף לשיפוץ הסמוראי יש לי מכונת קידוח זעירה ( הקטנה ביותר בארץ ) בבניה .
כמעט כל יום יש לי עבודות ריתוך . כרגע יש רתכת אלקטרונית ורתכת גדולה שלוש פאזות של אלקו ( שנאי ) עד 250 אמפר .
יש לא מעט עבודות מסגרות שאני מוציא למסגר מפאת חוסר זמן , ידע או ציוד מתאים .
ההבדל בין רתכת CO2חד פאית סינית - 200A לבין רתכת תלת פאזית איטלקית - 250A הוא כ:600 ש"ח ( סךכל ההוצאה כ:4000 ש"ח ) .
ההתלבטותשלי היא האם רתכת 250 אמפר תדע להתמודד גם עם ריתוכים עדינים ?
עובי חוט : 0.8 מ"מ או יותר .

אילן
להזדקן זו בחירה של הטבע , להתבגר זו כבר בחירה שלך ....
סמל אישי של המשתמש
היונימוג האדום
ג'יפאי מסוקס (< 900 הודעות)
 
הודעות: 1537
הצטרף: ד' דצמבר 12, 2007 10:39 pm
מיקום: כפר סבא

Re: בזולה של היונימוג מתחיל עוד פרוייקט

הודעהעל ידי שיצו » ב' יולי 02, 2012 9:39 am

8mm יספיק לך ועם כמו שאתה אומר יש לך עבודות מסגרות עדיף לך תלת פזית ולא סינית כי חבל על הכסף שלך
והרוב הפסיקו עם הברנר בגלל עלויות יותר גבוהות וגם עבודה יותר קשה ויותר זמן אבל עם אתה יודע לעבוד עם ברנר אין לך בעיה לרתך וזה גם יותר עדיף כי אין הרבה השחזות
עוד קצת עוד קצת והגיפ יצא בסוף
שיצו
ג'יפאי מסוקס (< 900 הודעות)
 
הודעות: 1418
הצטרף: ה' נובמבר 03, 2005 7:37 pm
מיקום: ברכיה

Re: בזולה של היונימוג מתחיל עוד פרוייקט

הודעהעל ידי היונימוג האדום » ג' יולי 17, 2012 7:09 pm

ובכן , בשעה טובה ומוצלחת כמעט הסתיים פרוייקט השיפוץ של הסמוראי ( שיפוץ כלשהו לא מסתיים אף פעם , תמיד ישנן תוספות ) .
הסמוראי עבר אתמול בדיקת מעבדה של הטכניון ( קיבל - BA במדעי השטח :lol: :lol: ) , ולאחר מכן גם עבר טסט במכה ראשונה ::clapping ::clapping ::clapping
כעת נותר רק לשתול לו חזית סיקס ולהיתגנב לטיולי המועדון ( אל תספרו לאודי בבקשה :P ) .
היום נרכשה רתכת CO2 משומשת 260A שלוש פאזות תוצרת לינקולן איטליה ( מחיר דומה לסינית חדשה מקבילה ) .
כעת יש ללמוד את הרתכת ולסיים את פרוייקט הסמוראי ( שלושה פרוייקטים יחד - כבד עליי )):Bow )):Bow ) .
בדיוק נזכרתי - גם הסיקס של גרוסמן ממתין בתור לניתוח לב ( מנוע ) פתוח . :huh? .
בעצם תמיד אבל תמיד יש עוד איזה פרוייקט בקנה :P .

אילן
להזדקן זו בחירה של הטבע , להתבגר זו כבר בחירה שלך ....
סמל אישי של המשתמש
היונימוג האדום
ג'יפאי מסוקס (< 900 הודעות)
 
הודעות: 1537
הצטרף: ד' דצמבר 12, 2007 10:39 pm
מיקום: כפר סבא


חזור אל סיפורי ג'יפים

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 2 אורחים